Wednesday 21 September 2011

mindaku mahu menulis

Lamanya aku tak menulis kat entry ni. Agak sibuk juga aku selepas hari raya. Banyak aktiviti yang kena buat. Buka sekolah, selepas hari raya hari keluarga pendidikan khas, pas tu Jamuan hari raya Asrama. selepas tu mesyuarat KSSR buku teks KAIMAL di Kuala Lumpur. punyalah aku sibuk.. sampai pening kepala dibuatnya.
Balik ja dari KL, kerja dah menanti translate jawapan pelajar yang berjela-jela panjangnya.. dah tanggungjawab aku malam aku sampai, malam itu juga aku ke bilik guru ambil jawapan pelajar nak translate dengan sasaran kerja siap dalam tempoh sehari.
Alhamdulillah siap juga akhirnya, belum habis lagi tu datang lagi soalan percubaan SPM sejarah dan BM.. dah lah tu soalan BM nak kena buat serentak esuknya, aku punyalah gelabah nasib baik dah siap emboss dapatalh dijalankan serentak selaras. hari ini kerja aku nak menyiapakan terjemahan jawapan. Macam-macam jawapan yang diberikan. No komen nanti minggu depan kena komen lah pelajar ku ni.. banyak betul kesalahan berulang. Bukan tak pernah di ajar. Mungkin lupa.akhirnya tak sampai 24 jam kerja aku siap esuk nak bagi cikggu Miriani untuk key in markah mereka.


Dalam kesibukan aku minggu ni ada dua perkara penting yang aku buat. perkara paling penting aku seolah2 menggantikan tempat PK pendidikan khas sebab dia tak da pergi mesyuarat Buku Teks. segala-galanya di bahu aku terpikul.Satu bebanan bila aku di minta membuat surat...pening aku dibuatnya mengalahkan urusan rasmi kerajaan, minggu ni juga aku cuba membantu bekas pelajar ku untuk rayuan ke IPTA. kasihan sungguh aku kat dia, mana tidaknya apa silapnya sehingga dia tak dapat berjaya ke IPTA sedangkan dia mendapat keputusan yang baik sedang ada yang mendapat keputusan yang teruk pun boleh berjaya ke IPTA. Mustahilkan jadi aku memberanikan diri untuk meminta bantuan dan sokongan dengan Menteri Pengajian Tinggi melalui Emel.
Alhamdullilah ada rspon daripada Encik Sarfarizal (kalau aku tak silaplah) pegawai dari Pejabat Menteri pengajian Tinggi. Terimakasih banyak ya encik. Semoga pelajar saya ini akan berjaya Insyaa Allah..


Dan minggu ini aku berharap segala tugasan yang aku laksanakan dapat ku lakukan dengan baik.

No comments:

Post a Comment