Friday 4 October 2013

perginya anak saudara dengan senyuman...

Hari Jumaat merupakan penghulu segala hari, merupakan hari yang paling sebak namun semuanya adalah ketentuan Allah swt dan kami redha dengan apa yang berlaku. semoga adikku dan suaminya tabah menghadapi, hari Jumaat berakhirnya kesengsaraan anak saudaraku muhammad irsyad hamizan bertemu dengan Allah SWT. Aku tidak sempat untuk pulang ke kampung tetapi aku tahu keluarga ku terutamanya adik ku kuat menghadapi segalanya, Selama dua minggu aku menungggu khabar berita semoga aku  menerima berita yang gembira kerana aku inggin melihat anak saudara ku berada di sisi kami. Tetapi Allah lebih menyayangi dia ujian demi ujian yang diberikan kepadanya, pada mulanya dia disahkan pendarahan otak, doktor memberikan tambahan darah, kemudian paru-paru berdarah, dan buah pinggang rosak. dah seminggu tidak kencing dan berak. sedih apabila ibu berkata dia di penuhi dengan mesin-mesin penyambung nyawa dan juga wayar-wayar untuk tambah air dan darah di hidung dan mulut. Ya Allah ujian buat hamba mu sama ada kami sabar atau redha. Doktor tidak boleh berbuat apa-apa hanya menunggu genap 14 hari.. dan semalam hari jumaat genaplah dia selama 2 minggu , Allah pinjamkan kami selama itu dan adikku membawa balik ke rumah kerana berlaku pendarahan di mulut dan kadar denyutan jantung semakin lemah dan tekanan darah tidak naik, dalam perjalanan pulang adikku berkata selama seminggu dia bertarung nyawa dia tidak pernah membuka matanya, tetapi apabila ibunya membawa dia pulang matanya terbuka luas dan tersenyum,. subhanallah ya Allah. 
setibanya di rumah, keluarga ku mengucup sebagai tanda kami sayang dia selama-lamanya dan di saat terkahir itu dia membuka matanya melihat ahli keluarga ku satu persatu dan selama dua minit dia berada di rumah dia menutupkan mata dan meninggalkan kami selama-lamanya untuk bertemu Allah swt. dan perginya dengan tersenyum.  dan selepas solat jumaat bersemadilah dia di tanah perkuburan Islam di Tawau..

p/s Allah lebih sygkn mu,muhammad irsyad hamizan..terima kasih Allah izinkan kmi meminjamnya genap 2 minggu..al-fatihah..redha atas ketentuanMU Ya Allah..