Sunday 24 February 2013

Ujian dariNYa untuk hambanya..

Assalamualaikum  wtb..
lamanya tidak menulis di entry ni.. kesibukan masa dan waktu memberikan aku ruang untuk tidak menulis di sini. Minggu ni adalah minggu yang paling diuji oleh diriku sebagai hambaNYA.. aku lebih banyak berada di hospital. Bukan aku yang sakit tetapi ada dua insan yang aku sayangi berada di hospital ketika dan saat ini, bapa mertua ku sedang berhadapan dengan sakit kanser usus.. alhamdulillah setakat ini masih bertahan dan semangat yang amat kuat. dan yang kedua ialah mak saudaraku sendiri yang berada di icu selepas pembedahan di kepala disebabkan pendarahan otak dan menghadapi masalah kanser darah.. aku hanya mampu berdoa semoga mereka berdua  di berikan perlindungan oleh Allah SWT dan  sembuh seperti biasa Amin. Sesungguhnya semua ini adalah ujian dari Allah swt untuk hambanya untuk kita sabar menghadapi apa juga cabaran dan peritnya.

p/s: Betul kata anak saudaraku bahawa Allah swt sentiasa berada di sisi kita  dan menguji kesabaran kita dalam menghadapi apa juga masalah..