Sunday 4 December 2011

Kaji beri RM100 pelajar Tingkatan 6

MACHANG 23 Nov. - Kerajaan akan mengkaji untuk turut menyalurkan bantuan persekolahan sebanyak RM100 kepada pelajar di tingkatan enam.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, berdasarkan perancangan awal, pelajar tingkatan enam tidak tersenarai dalam kumpulan yang layak menerima bantuan tersebut yang diumumkan dalam Bajet 2012.
"Walaupun peringkat awal kita tidak senaraikan tingkatan enam, kita akan tengok keadaannya, yang kita bayar sekarang ini hanya tingkatan lima, jadi kalau tingkatan enam itu sudah luar sikit kerana mereka ini pra universiti. Kita akan kaji sama ada wajar atau tidak," katanya.
Beliau berkata demikian selepas menghadiri Majlis Sepetang Bersama Timbalan Perdana Menteri di Sekolah Kebangsaan Machang (2) di sini, hari ini.
Turut hadir Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed; Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr. Awang Adek Hussin; Ketua UMNO Bahagian Machang, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub dan Pengarah Jabatan Pembangunan Persekutuan, Datuk Makhtar Mustapha.
Ditanya mengenai kemungkinan Mustapa dicalonkan di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) berikutan penerimaan dan sokongan rakyat kepada beliau, Muhyiddin berkata, perkara tersebut akan diambil kira oleh pucuk pimpinan parti dan ia akan diputuskan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Presiden parti.
Apa yang pasti, katanya, Mustapa dan jentera parti perlu bekerja keras supaya momentum sokongan rakyat dan gelombang merah dijadikan suatu gelombang besar yang membawa perubahan kepada pentadbiran kerajaan negeri.

sumber: utusan online

p/s: mesti pelajar resos suka berita ini...

No comments:

Post a Comment