Thursday 4 August 2011

Rosmah minta badan amal pelbagai program OKU

KOTA KINABALU 4 Ogos - Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor menyeru badan amal di negeri-negeri supaya melaksanakan pelbagai program yang dapat mensiapsiagakan golongan Orang Kelainan Upaya (OKU) ke tahap lebih tinggi.
Semasa menyampaikan sumbangan Hari Raya Aidilfitri kepada golongan OKU di bawah program Semai Bakti di sini hari ini, beliau berkata, kerjasama pelbagai pihak termasuk kerajaan, badan korporat dan individu perlu ditingkatkan untuk memastikan golongan itu sentiasa menjadi sebahagian daripada masyarakat.


"Saya menyeru kepada seluruh masyarakat agar kita tidak sesekali terlepas pandang terhadap kebajikan golongan ini. Usahlah kita memandang enteng keupayaan anak-anak istimewa ini.


"Saya kerapkali menyatakan bahawa mereka perlu diberi lebih ruang untuk memainkan peranan secara lebih menyeluruh dan saksama agar dapat mencapai potensi maksimum sebagai anggota masyarakat yang mampu menyumbang ke arah pencapaian matlamat dan wawasan negara,” katanya.


Rosmah yang juga Yang Dipertua Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-Isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti), berkata beliau pasti golongan muda OKU mempunyai keupayaan masing-masing yang setara dan mungkin lebih hebat daripada anak-anak yang sempurna sifatnya.
sumber: Utusan Online

No comments:

Post a Comment