Sunday 13 January 2013

keletihan yang melampau .....

Hari ini ku lalui hari-hari dengan keletihan.... namun semua yang aku lakukan adalah berbaloi dan dapat dilaksanakan dengan sebaiknya... dari jam 8 pagi aku keluar rumah sehinggalah jam 7.30 malam barulah aku berada di rumah.. persinggahan rehat ku hanya di Masjid untuk melakukan solat.. tidak terasa masa itu berlalu dengan pantas. hari ini apa yang aku lakukan adalah keikhlasan hati ku sendiri... aku gembira walaupun sebenarnya aku terlalu penat tetapi aku akui biarlah pengorbanan  yang aku lakukan ini adalah untuk kebahagian orang lain... kerana aku akan gembira sekiranya melihat mereka bahagia......

keletihan ku hari ini adalah berbaloi apabila segala urusanku yang  telah aku rancang dari A hingga Z telah dilaksanakan dengan sebaiknya dan Allah SWT memudahkan segala urusan yang aku lakukan... dan setibanya aku di rumah barulah aku sedar hari ini aku bertugas sebagai warden mingguan dan selesai mengerjakan solat Isyak aku bergegas ke dewan makan untuk menjaga pelajar-pelajar asrama untuk prep malam... bilalahh aku nak melelapkan mata untuk berehat seketika... tidak mengapa.... bisik hati... " tugas perlu dilakukan dengan keikhlasan  jangan ada rasa menyesal atau pun mengeluh dalam melakukan apa juga perkara" ... Insyaa Allah...