Saturday 14 May 2011

Patah rusuk dipukul senior

 KUALA LIPIS: Hanya kerana meluahkan ayat ‘tak apa lah, nanti saya buang’, seorang pelajar tingkatan tiga dibelasah sekumpulan pelajar senior hingga mengakibatkan mangsa patah tulang rusuk kanan selain mengalami kesakitan di bahagian dada dalam kejadian di asrama sebuah sekolah menengah di sini, awal pagi kelmarin.
Kata-kata itu dilafazkan mangsa, Suffi Shukairi Abdul Hakim dari Tanjung Besar, Benta, sejurus selepas diarahkan pelajar senior terbabit untuk membuang sampah, Selasa lalu dan akibatnya, mukanya ditampar, manakala dadanya pula dipukul hingga menyebabkan dia terpaksa dibawa ke Hospital Kuala Lipis (HKL) oleh gurunya apabila mengadu demam dan sakit dada pada keesokan harinya.

Mangsa diberikan sijil cuti sakit oleh HKL dan hanya berehat di bilik asramanya sepanjang Rabu lalu tetapi nasib malangnya ternyata belum berkesudahan apabila kira-kira jam 12.45 tengah malam, Suffi Shukairi dipanggil kumpulan pelajar senior terbabit yang bertanya mengapa dia tidak hadir ke sekolah sekali gus dituduh sengaja ponteng.

“Saya dipanggil seorang pelajar senior untuk ke bilik asrama mereka dan disoal mengapa tidak hadir ke sekolah pada Rabu lalu.

“Saya memaklumkan mendapat cuti sakit, namun mereka mempersoalkan mengenainya.

“Mereka turut mengungkit mengenai kejadian pada malam Selasa lalu dan berterusan menuduh saya kurang ajar,” katanya.


sumber: my metro

No comments:

Post a Comment