Thursday 12 May 2011

Raih PhD selepas 40 bulan berulang alik

SHAH ALAM — Berulang-alik dari Bandar Muadzam Shah, di Pahang ke kampus UiTM Shah Alam, di sini selama hampir 40 bulan untuk menghadiri kuliah merupakan pengalaman yang cukup mencabar bagi pasangan suami isteri.

Cabaran ini berbaloi ditempuhi. Hari ini Dr. Mohd. Ariff Kasim, 35, dan Dr. Siti Rosmaini Mohd. Hanafi, 35, menerima PhD Perakaunan daripada Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin pada istiadat konvokesyen Universiti Teknologi Mara (UiTM) ke-74 di Dewan Agong Tuanku Canselor (DATC) di sini.

Dan menjelang September, pasangan ini yang belum mempunyai cahaya mata, bakal berhijrah ke Emiriyah Arab Bersatu (UAE) untuk memulakan tugas baru sebagai penolong profesor di Universiti Sains dan Teknologi Ajman.

Pasangan ini yang bertugas sebagai pensyarah di Universiti Tenaga Nasional (Uniten) di Bandar Muadzam Shah, membuktikan komitmen dan ikatan perkahwinan tidak menghalang mereka menuntut ilmu setinggi dan sejauh mana yang mereka mahu.

Mohd. Ariff berkata, mereka sebenarnya merupakan teman sekelas sejak peringkat diploma, kemudian ijazah sarjana muda, ijazah sarjana sehingga sama-sama membuat keputusan untuk menyambung pengajian ke peringkat PhD tiga setengah tahun lepas. — Bernama

sumber: Kosmo Online

p/s : Semangat belajar yang tinggi..

No comments:

Post a Comment