Tuesday 19 April 2011

kejutan dan harapan .....

Hari ini adalah merupakan hari ulang tahun kelahiranku.. sebelum-belum ini banyak perkara yang aku lalui apabila menyambut ulangtahun kelahiranku... yang ke berapa ya? sendiri mau ingatlah. hahahaa..
kalau tahun lalu gimik yang dibuat oleh pelajar pendidikan khas ku ialah mereka meminta aku datang ke kelas pada prep malam dengan alasan yang mereka berikan seorang pelajar khas ku sakit dan hampir pengsan. Aku yang baru lepas solat Isyak terkejut dibuat dengan bergegas dan langkah seribu. Aku menarik nafas panjang apabila melihat pelajar yang dinyatakan sememangnya sihat. Gerak hati saya mesti nak kejutkan aku sesuatu  dan ternyata benar. Dengan petikan gitar dan alunan suara mendendangkan Happy Birthday untuk aku. Sebak rasanya kerana anak murid mengingati ulang tahun kelahiranku dan aku terharu apabila sedikit jamuan diadakan di kelas tersebut dan aku makan sambil tak terkata-kata kerana terkejut..

Dan hari ini aku menerima panggilan hangit oleh ex student  pendidikan khasku yang ke semuanya berada di Penang.. Mulanya aku tak kenal suara dan terputus dan nombor yang tertera tidak aku kenali. Kali kedua aku cuba angkat dan gimik yang mereka lakukan ialah menyanyikan lagu "ulang tahun kelahiran untuk ku" aduh terharu ni.. Terimakasih ya wahai Aziz, Cornell, Faizal, Harziah dan Hedzleyn. Cikgu doakan kamu semua berjaya melangkah ke IPTA.

sebenarnya pada awal pagi lagi pelajar pendidikan khasku yang perempuan telah pun menyanyikan lagu 'hari jadi' di khalayak pelajar lain. Respon aku agak terkejut tapi aku gembira dan mengucapkan terimakasih kerana ingatan tersebut.

Buat anak didik cikgu yang telah mengucapkan ulangtahun kelahiran untuk cikgu.. terimakasih banyak-banyak ya. Cikgu akan ingat anda semua sebagai anak didik cikgu yang paling ceria dan  nakal. hehehe
Harapan cikgu di hari ulang tahun ini ialah semoga cikgu dilimpahkan dengan kesihatan yang sihat untuk cikgu terus berbakti kepada anda semua kerana cikgu mahu anda semua berjaya sekurang-kurangnya menjejaki IPTA. Insyaa Allah..



(Buat ex student cikgu serta anak didik cikgu yang masih di sini, cikgu hadiahkan lagu ini sebagai tanda  ucapan terimakasih )

No comments:

Post a Comment