Sunday 24 April 2011

SEMAKAN KEMASUKAN KE TINGKATAN 6 BAWAH 2011

Adalah dimaklumkan bahawa tawaran kemasukan dan surat tawaran ke Tingkatan Enam Bawah boleh dicetak secara on-line mulai 2 Mei 2011 (Isnin) melalui alamat laman web 
http://apps.moe.gov.my/sst6/semakant62011   dan calon juga boleh  menyemak keputusan tawaran melalui perkhidmatan Sistem Pesanan Ringkas (SMS) dengan menaip seperti berikut : “T.6Nombor Kad Pengenalan” atau“T.6Angka Giliran” dan hantar ke talian 15888.
2. Sehubungan dengan itu, pelajar yang berjaya diminta melaporkan diri mulai 9 Mei 2011 (Isnin) di sekolah yang ditawarkan

sumber: KPM  Malaysia

13 comments:

  1. sya ad 2 soalan nk tya nih''
    prtma '''klu sya dpt twran ke form 6 nih''tp sya x dpt p pd trikh yg dttapkn cth la ''kbtolan'' sya ttba aja ada hal len wktu tu''
    solannya '''nk wat mcm mna tu'''klu sya msuk lwat bley x ?????
    kedua'''''klu la sya dpt twrn form 6 nih'' sya mmg akn p'''tp sya x nk p sek tsbut''''
    solannya''''bley x sya mnx tkar sek len????

    ReplyDelete
  2. Boleh berhubung pihak pentadbiran sekolah yang ditawarkan kepada anda dalam surat tawaran tersebut.

    ReplyDelete
  3. tak boleh bukak pun itu link. -.-

    ReplyDelete
  4. fahimahhakimz: buat masa ni memang tak leh buka..semkan hanya boleh di buat pada 2hb.Mei(Isnin) nanti saya kongsikan jika dah boleh buka..

    ReplyDelete
  5. Hello.. Saya pon ada soalan jga..
    Boleh tak saya tangguhkan PLKN dengan alasan hendak masuk tingkatan 6???
    Soalan 2 kalo saya nak tukar sekolah lain untuk tingkatan 6 contohnya saya dri labuan hendak ke sabah, berapa lama masa yang perlu dihabiskan untk menguruskan pertukaran sekolah antara negeri ni?? Please, boleh tak jawab soalan saya ni..

    Terima kasih banyak2..

    ReplyDelete
  6. patut la sye bkak xbleh.
    sye nk tye kalo sye xdpt msuk ke ting 6,
    mcm mne nk mhon ek??

    ReplyDelete
  7. semakan ke tingkatan enam 2011 boleh dibuat pada hari ini.. yang nak tahu nama anda tersenarai atau tak boleh lah semak sekarang..

    ReplyDelete
  8. proses penangguhan atau pertukaran biasanya kena berhubung dengan pihak sekolah atau pejabat pendidikan daerah yang berdekatan dengan sekolah yang ditawarkan kepada anda..

    ReplyDelete
  9. Kalau saya nak tangguhkan PLKN bolehkah?? Saya nak masuk tingkatan 6 dan nama saya ada dalam senarai.. Bolehkah pihak PLKN meluluskan penangguhan saya tu???

    ReplyDelete
  10. salam..nk tnye leh x??lau nk tukar skola laen cmne ae??

    ReplyDelete
  11. hari tu jpn ckp ade borg e tukar dlm internet...just isi dlm tu dlu.then print out bwk p jpn...

    ReplyDelete
  12. saya menjawab apa yang saya tau ja ya.kalau saya salah maklumat saya minta maaf. rasanya kalau nak tukar sekolah lain kena berurusan dengan pejabat pelajaran negeri atau daerah yang berdekatan atau sekolah lama anda...kalau nak tangguh PLKN, saya tak pasti tapi rasanya PLKN wajibkan kalau nama dah tersenarai..kalau nak tanggguh juga kena tanya pihak PLKN..

    ReplyDelete
  13. tentang soalan plkn tu.. rasanya sy ada terbaca kt website KPM..
    ni ayat kementerian kasi :MAKLUMAN KEMASUKAN KE TINGKATAN ENAM BAGI MURID YANG SEDANG BERKURSUS PLKN....
    BAGI MURID YANG SEDANG BERKURSUS PLKN DAN TELAH MENDAPAT TAWARAN TINGKATAN 6 PERLU MEMAKLUMKAN KEPADA SEKOLAH YANG TELAH DITEMPATKAN UNTUK PENDAFTARAN LEWAT SELEPAS TAMAT KURSUS PLKN.

    ReplyDelete