Saturday 19 February 2011

JKM mohon maaf gagal bayar OKU

JKM mohon maaf gagal bayar OKU
Tarikh: 19.02.2011

KUALA LUMPUR: Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur semalam memohon maaf berhubung dakwaan segelintir orang kelainan upaya (OKU) yang tidak berpuas hati kerana gagal menerima wang bantuan masing-masing sejak Januari lalu.

Pengarahnya, Normah Datuk Rauf, berkata masalah itu berlaku disebabkan pihaknya membuat semakan data dan rekod simpanan jabatan terbabit yang sekian lama tidak dikemas kini. “Bukan kami sengaja tidak mahu bayar, tapi perkara ini berlaku disebabkan JKM mengemas kini permohonan baru dan semua rekod lama dalam simpanan kami.


“Saya bagi pihak JKM mengakui kesilapan kami yang tidak memaklumkan perkara ini kepada mereka yang berkenaan sehingga menimbulkan pelbagai tanggapan negatif,” katanya mengulas laporan Harian Metro Rabu lalu berhubung dakwaan lebih 50 OKU yang tidak mendapat bantuan bagi Januari dan Februari.

Sumber: Harian Metro
(Kasihannya bagi OKU yang amat bergantung dengan bantuan tersebut, semoga selepas ini JKM akan dapat meningkatkan mutu perkhidmatan mereka)

No comments:

Post a Comment