Friday 4 February 2011

Tentang aku...


Aku seorang guru..Guru pendidikan khas untuk pelajar istimewa masalah penglihatan.. kenapa aku memilih bidang ini sebagai salah satu kehidupanku... ini kerana aku dikelilingi dengan nostalgia yang penuh istimewa, penuh cerita dan blah..blah...
hari ni aku bergelar guru pendidikan khas mendidik kanak-kanak istimewa dalam pelbagai kategori masalah penglihatan... Memang mencabar dan seronok membimbing, mendidik mereka namun setakat ini belum ada masalah yang wujud dalam diriku...
Mempunyai Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (Pendidikan Khas) dari UKM menguatkan aku lagi ilmu-ilmu tentang pendidikan khas.. Namun ilmu belum cukup di dada sebab aku masih perlu belajar dan memahami tentang pendidikan khas. Justeru itu blog ini aku bina untuk ke letakkan element yang sesuai untuk aku timba bersama.. Kenapa? untuk aku jadikan panduan berguna dalam kehidupan aku..
kenapa aku minat mendidik pelajar masalah penglihatan... let's to know????
dulu aku pernah mengajar pelajar pekak.. seronok dengan menggunakan gerak tangan Bahasa Isyarat.. namun minat ku lebih kepada pelajar khas masalah penglihatan sebab aku tidak pandai bahasa Isyarat.. mungkin diletakkan aku pilihan antara masalah pendengaran dan penglihatan aku lebih prefer masalah penglihatan.. sebab aku katakan tadi dunia family ku punya iatimewa jadi aku dah biasa dikelilingi dengan dunia masalah penglihatan...
tapi aku tidak pernah mencuba belajar bahasa Isyarat.. kerana bahasa Isyarat mempunyai keistimewaannya. Non formalnya aku belajar bahasa Isyarat hanya 2 minggu sahaja.. wow hebatkan( thanks to my forever friend's suzie)kerana kau aku tau A hingga Z.. but now aku dah lupa segala-galany.. tapi aku letakkan entry mari belajar bahasa Isyarat kat blog aku supaya aku tak lupa...
Now and now.... here me di SMK badin mendidik pelajar masalah penglihatan... dalam hati memang seronok dalam jiwa tak terkata... semoga aku menjadi guru pendidikan khas yang serba boleh wow... harapan ku ni... inilah tentang aku..blah..blah... blah
jumpa lagi...

No comments:

Post a Comment