Saturday 12 February 2011

lagu pengakap

hari ini aku dengan pelajar khas ku seronok sangat happy bangat sebab kami pergi ke Rumah Pengakap di Kota Kinabalu. Banyak betul aktiviti yang kami laksanakan. Yang menarik minat aku ialah beberapa buah lagu pengakap yang aku rasa boleh diaplikasikan kepada pelajar jika pelajar mengantuk di dalam kelas...
iaitu :

Menjilat dijliat
gado gado
(hahahaha)
bukan kerana lagunya sahaja ketawa tapi bila dengar cara nak berketawa.. semua jadi gelak kerana macam2 ketawa yang dibuat pelajar hahaha.. aku suka lagu ini.

lagi satu lagu aku suka sehingga aku ketawa terbahak-bahak iaitu

kalau awak gembira tepuk tangan (buat bising)
kalau awak gembira petik jari( tiada bunyi)
kalau awak gembira hentak kaki( gempa bumi)
kalau awak gembira sebut horeey( minta puji) bab ni akau gelak berabis sebab adakah sebut horey dikatakan minta puji.. tapi best giler lah aku seronok mengantuk aku hilang

layanan yang mereka berikan salute lah mantap tapi nak komplen nasi mentah hahaha.
tapi tak mengapa sangat kenyang juga... hahaha
(salam pengakap)
(tepuk pengakap)
(tepuk kampung)

No comments:

Post a Comment