Monday 21 March 2011

cuti oh cuti


rindunya aku menulis kat entry ni. kali ini aku nak bercerita tentang destinasi percutian ku pada kali ini.. Kali ini aku berkesempatan bercuti di Bali.. Pulau Bali yang dikatakan Pulau yang penuh pelbagai kebudayaan dan keunikannya tersendiri.Percutian aku kali ini bermula 16 sehingga 19 Mac. memang seronoklah sebab aku dan kawan-kawan menggunakan pakej murah dan berbaloi.Kami menggunakan penerbangan Mas untuk ke Bali..
 Hari pertama , kami sampai di bali di sambut dengan penuh kemesraan dengan kalungan bunga ..dan selepas check in  di hotel kami di bawa ke Agung Bali dan makan malam di Jimbara. Puas hatilah dengan makanan di sana dengan suasana romantik. Namun begitu aku rasa seafood kat sabah lagi enak-enak.. selepas makan malam bali ke hotel dan tidur...





Hari kedua banyak tempat yang kami lawat.. dari kaki bukit ke gunung dan dari gunung ke kuil... perjalanan yang menyeronokkan. tetapi sebelum itu kami menyaksikan  persembahan yang agak unik yang aku sendiri pun tak faham tapi menghiburkan juga. Hari ketiga membeli belah di tanah lot dan ke kuil yang terkenal di
Bali iaitu uluwata..  Hari keempat berangkat ke Kuala Lumpur dan seterusnya ke kota kinabalu...
dan hari ini sudah  kembali  kehidupanku sebagai pendidik  dan lupakan seketika keseronokan percutian di Bali tersebut...



No comments:

Post a Comment