Friday 11 March 2011

cuti sekolah bermula

Hari ini cuti sekolah sudah bermula. Seronoknya tidak terkira pelajar-pelajar khususnya pelajar asramaku mahu pulang. Terutama dah 2 bulan tak jumpa keluarga dan jauh dari kampung khususnya yang tinggal di Pantai Timur Sabah dan Sarawak. Wah seronok bukan kepalang. Ada yang cakap lagi macam tak da mood lah nak sekolah lah cikgu hari ini sebab  pulang malam ni... riang betul mereka. Tetapi pesananku hanya satu, cuti  cuti juga tetapi belajar jangan lupa. Satu persatu akan meninggalkan kawasan asrama.Namun begitu yang dekat  hanya dapat pulang esok.Hari ini dan esok terminal bas serta lapangan terbang akan dibanjiri wajah-wajah anak-anak pelajar yang memakai baju sekolah untuk pulang ke kampung halaman. Malam ini pun aku akan menghantar anak muridku ke terminal bas untuk balik ke Tawau.

Seminggu ini akan sunyi sepilah suasana asrama dengan ketiadaan pelajar. Kalau tidak hiruk pikuk dibuatnya. Bila sunyi rasa seram dan menakutkan ada juga hehehe. Tetapi aku masih terus berada di rumah warden ini kerana aktiviti yang melibatkan asrama pada minggu cuti nanti. Buat semua pelajar yang akan pulang ke kampung selamat bercuti, lepaslah rindu anda dengan ibu bapa dan rasailah kerinduan  masakan ibu anda semua hehehe. maklumlah makanan kat asrama ada pelajar kata tak sedap.Selera masing-masing. Dulu aku pun  macam begitu. Masakan ibu juga yang aku ingat. 

SELAMAT BECUTI.. jangan lupa kembali ke asrama pada 20hb MAC 2011.

p/s: Masa aku belajar kat Universiti seminggu nak pulang Sabah. rasa macam sebelah kaki  dah berada di rumah. seronok tak terhingga sehingga sanggup ni  dengan kawan-kawan tidur kat lapangan terbang  walaupun penerbangan pada awal pagi. hehehe..

No comments:

Post a Comment