Sunday 12 February 2012

Apabila aku bersuara meminta semula wang aku

Ini cerita aku dengam masalah bank-bank berkaitan.. tak maulah cakap bank apa... hanya  aku namakan bank A dan Bank B sahaja.. Satu hari aku nak pergilah makan dekat sebuah restoran. masa tu tengok wang dalam dompet.. alamak sedikit ja takut pula tak cukup. Nasib baik ada bank B so aku pun bergegas lah macam lipas kudung nak masuk ke bank B.aku menggeluarkan wang mengunakan Meps sebab kas aku merupakan kad Bank A... cucuk dan tekan kat mesin ATM tu.. wah lama juga menunggu nak keluarkan duit... hampir 10 minit aku menunggu... selepas itu keluarlah kad tu. tunggu dan terus menunggu duit pulak tak da. adui tak boleh jadi.. aku masukkan kad semula dan tengok baki..... wah sejumlah wang ..........telah dikeluarkan....
aku tidaklah panik... aku telefon kat   bank A menyatakan masalah aku.. perkhidmatan pelanggan memberikan layanan sebaiknya dan aku memberikan maklumat semuanya pasal kejadian tadi macam polis ja aku ditanya.. janjinya 4 minggu akan selesai. mulanya terkejut juga punyalah lama...tak palah yang penting duit aku dapat dipulangkan...
Setelah menunggu selama beberapa minggu, tiada pulak yang menghubungi aku...sama ada wang aku dapat dikembalikan atau tidak.. sebab janji 4 minggu tapi dah lebih berminggu-minggu. aku telefon semula ke bank A. boleh pulak aku kena suruh buat aduan kat bank B walhal mereka kata hari tu tak payah... kat bank A pun dah cukup buat laporan.. panas betul.. aku pun bergegas ke bank B.. dan memberikan segala maklumat yang di berikan.
Selepas itu aku menunggu lagi pihak bank B telefon dan memberitahu wang akan dipulangkan tapi sedap ja jawapannya tidak tahu bila dipulangkan apa lah punya pekerja bank...aku menunggu lagi dah masuk 7 minggu tak da seorang pun dari pihak bank sama ada bank A atau B telefon...tak boleh jadi ni
So pendekatan aku kali ni hantar emel ke bahagian pengurusan dengan ayat sindiran antara nya " kerja ni agak mudah dan tidak perlu menunggu terlalu lama untuk diselesaikan sekiranya mereka yang  berkerja dengan baik dan membantu pelanggan  dengan sebaiknya, ini adalah soal tangggunggjawab dalam memenuhi kehendak pelanggan dan menyelesaikan masalah pelanggan" wah ayat aku menyengatkan
Sedang aku memeriksa buku latihan pelajar di bilik guru, berdering telefon wah pihak bank A telefon minta maklumat... selang sejam pihak bank B pun telefon minta maklumat...wah berkesan rupanya emel yang aku hantar. nah baru tau.... dorang ini ingat aku tak pandai komplen kat emel...nah padan muka
Dan esuknya emel berbunyi dari bank B kunun mereka dah pulangkan wang saya ke bank B.. dan esuknya saya tengok kat ATM .. duit yang dinantikan selama dua bulan sudah pun masuk...betul lah pulak
itulah adegan nak minta semula wang aku setelah aku  menghadapi masalah kat mesin ATM.

Sejak dari itu aku tidak mau menggunakan perkhidmatan MEPS....hehehe. penat betul nak minta wang aku semula terlalu banyak prosedur yang perlu dilakukan