Monday 20 February 2012

hari Isnin hari yang paling sibuk....

Hari ini adalah merupakan hari yang paling hangat aku rasanya. seawal pukul 7.00 pagi aku dah ke sekolah sebabnya pelajar aku  menhadapi peperiksaan pertengahan semester.. kebetulan seawal pagi kertas aku iaitu Bahasa Melayu kertas 2 tingkatan 5... terpaksa datang awal untuk mengagihkan soalan.. soalan ja bukan jawapan.. aku harap pelajar aku semua lulus cemerlang....sambil menunggu masa tamat aku membuat gambar rajah untuk soalan geografi pulak... alhamdulillah dah siap semuanya dan telah di 'thermoform' oleh orang paling rajin PPM Atong.. trimas.... esuk ada lagi gambar rajah nak thermoform... selepas pukul 10.00 aku terpaksa bergegas ke tapak perhimpunan untuk mengendalikan aktiviti nilam, ramai juga pelajar tidak datang.. Pada masa aku sedang melihat gelagat pelajar membaca. seorang pelajar yang dah berkali-kali aku tegur supaya membaca buku cerita tapi tak diendahkan. bertanya kepada ku "kenapa cikgu diam" geramnya aku rupanya dia nak aku bising pulak.. pantas aku menjawab" kalau saya diam maknanya saya sedang kumpul tenaga nak marah tunggu meletup ja" nak tengok cikgu meletup" diam ja  pelajar tersebut yang bernama safiq... sedang dia berbisik-bisik lagi. aku bersuara...kalau saya diam mau marah ni... akhirnya dia terus membaca buku cerita...selepas   tamat aktiviti  nilam.. aku mulakan  aktiviti translate (pindah tulis jawapan) pelajar jawapan mereka tadi.. adui pening aku dibuatnya bila tulisan braille bertindih dengan kesan dipadam bagi diriku yang celik menggunakan mata untuk membaca braille memang agak susah jika kesan padam dan tulisan braille tu bertindih... dan selama 2 jam aku memindah tulis akhirnya aku berjaya menyiapkannya .. esuk aku nak bagi guru subjek untuk pemarkahan.... esuk bermula lagi episod cerita aku di sekolah..